16 April 2008

patah tak tumbuh dah

Malam Sabtu 12 April 2008..........

"boss, order"

"ya boss minum apa?"

"nescafe tarik 'nipis', ais kosong"

"makan?"

"kuey teow goreng tak mau sayur sama ayam goreng"

"lagi?"

"itu saja"

Itu ialah pesanan terakhir aku di restoran mamak 'KEN' kegemaran kami. Makanan sedap, banyak dan yang penting murah. Tetapi sekarang aku telah hilang punca. Sekarang aku perlu travel lebih jauh untuk menghirup segelas nescafe tarik 'nipis'. Kenapa kau tutup? Mana lagi aku nak dapat ais kosong free di KL? Mana lagi aku nak lepak lepas ni? Mana lagi mamat-mamat tow truck nak lepak sambil menunggu orang accident? Mana lagi encik-encik polis nak duduk minum setelah penat meronda di kawasan perumahan terdekat?

Sudah... biarkan dia pergi. Masa untuk mencari tempat baru. Masih banyak kedai lain yang menunggu untuk menagih duit aku. 'Kalips' kan ada? Tak pun 'Lidoh'. 'Naslem' pun boleh jugak. Alaa susah-susah 'Pelita overrated' pun jadi la walaupun nescafe tarik 'nipis'ku berharga RM1.80. Arghh 'KEN' ini semua salah kau...

1 comment:

team misteri said...

smpai skrang gua tak berak tak kencing tak kentut dan tak ermmm... yg tu takde kaitan.

ayuhh!!! dara atas bukit sedang menunggu...