25 March 2008

selalu

SITUASI SATU

kawan: hey.. lame tak nampak?

aku: hey.. busy sket ni ade hal sikit tu pasal datang sini

bersalam tangan

kawan: kerja kat mane sekarang?

aku: hmmm... aku kerja kat **...

kawan: buat ape?

aku: hmm.. buat ********...

kawan: gaji ok?

aku: TAK.....

Aku memang malas kalau orang tanya aku kerja apa. Lepas tu mesti nak tanya gaji aku ok ke tak. Mesti la tak ok. Mana ada orang jawab

"Uih gaji aku banyak ni siap terlebih-lebih, kau nak sikit?"

atau,

"Gaji aku banyak, semalam aku baru bagitau bos aku mintak kurangkan sikit"

Mungkin orang memang orang suka tanya soalan-soalan yang general untuk membuka perbualan. Aku tak tau...

SITUASI DUA

kawan tak kawan sangat: hey.. lame tak nampak?

aku: hey.. busy sket ni ade hal sikit tu pasal datang sini

bersalam tangan

kawan tak kawan sangat: kerja kat mane sekarang?

aku: kerja sendiri

kawan tak kawan sangat: buat ape?

aku: ada la...

kawan tak kawan sangat: business ok?

aku: boleh la...

kawan tak kawan sangat: uih ko tengok awek tu ok duh...

aku: mana?

YES.. aku berjaya menangkis soalan pasal gaji. Kalau kerja sendiri mane ade gaji. Mulai saat ini inilah jawapan yang aku akan berikan(kecuali keluarga, gf dan teman-teman rapat sbb diorang tahu aku mana ada duit nak buat business sendiri).

No comments: