23 June 2008

sembang kosong

Sembang Kosong Pejabat #1

Teman Pejabat : Wah breakfast nasi lemak.

Aku : Lapar la kak.

Teman Pejabat : Mana kau beli?

Aku : Dekat area rumah saya....

Teman Pejabat : Apsal kau tak beli nasi lemak kat simpang tu? Nasi lemak dia sedap..

Aku : Lain kali saya beli.... (A'ah memang aku tahu simpang mana yang kau cakap)



Sembang Kosong Pejabat #2

Teman Pejabat : Aduh malas betullah kerja hari Isnin

Aku : Tu la... Saya pun sama. Malas betul nak bangun pagi tadi

Teman Pejabat : Haa.. Kau weekend buat apa?

Aku : Hmm.. Saya tak pergi mana pun. Duduk rumah je... (Gila apa duduk rumah, aku cuma malas nak cerita)

Teman Pejabat : Akak pun sama. Duduk rumah je..... (Hmm confirm dia pun malas nak cerita)



Sembang Kosong Pejabat #3

Aku : Tengok bola semalam?

Teman Pejabat : Tak..

Aku : Aku pun tak... (Saja aku tanya sebab aku tahu kau takkan tengok punya sebab kau tak pernah lambat datang kerja. Skema Boy! )



Sembang Kosong Rumah

Aku : HOI...

Teman Rumah : .............................

*Rumah kosong



Sembang kosong YM

Aku : 無謂令你令你令你令你令你令你令你令你

Teman YM : 無謂令你令你令你令你令你令你令你令你

Teman YM : pantek!

Aku : Hahaha... Ape cerita?

Teman YM : Macam biasa. Kau?

Aku : Macam biasa...



Sembang Kosong Mamak

Aku : Sial la minyak naik harga!

Teman Mamak : Bodoh gomen tak sound awal-awal..

Aku : Tu la...

Teman Mamak : Bila nak pergi holiday jalan-jalan?

Aku : Jom! (Melayu mudah lupa)



Sembang Kosong Dalam Hati

Aku : (Ishh dah pukul berapa ni? Nak kena tidur ni)

Aku : (Nanti tidur tak cukup.. Bangun esok pagi tak best)

Aku : (Sudah la... Kalau tidur awal pun esok pagi bangun tak best jugak)

Aku : (Ye la tu.. tidur awal ke lambat ke bangun pagi memang tak best)

Aku : (Tau takpe....)

No comments: